Mit tanultam a Hotel Normafáról Indiában egy belgától?
Láss a sorok között - Enneagram morzsák

Te is sokkal jobban tudsz olvasni a sorok között, mind gondolnád.

Több mint 20 éve misszióm, hogy az Enneagram bölcsességét úgy tudjam tanítani és bemutatni, hogy feltáruljon az igazi értéke, mert ez egy fantasztikusan hasznos tudás. Ha ismered az Enneagramot, akkor bízom benne, hogy ezek a kis morzsák  felderítenek vagy mélyítik a tudásod. Ha nem, akkor csak simán engedd el a füled mellet az számokat és ismeretlen fogalmakat, fókuszálj a sztorira, és hagyd, hogy tágítsa az érzékelésedet, mert így is ugyanolyan érdekes és hasznos lehet számodra. És még az is lehet, hogy kedved támad jobban elmélyedni benne.

ke_pernyo_foto_2024-01-26_9_14_09.pngJelenleg épp hazaértem Indiából, ahol egy ayurvédikus központban egy háromhetes újjászületésen voltam - rám fért.

Egy szuperhétköznapi félreértés

A reggeli közben beszélgettem egy Hármas belga hölggyel, aki áradozott, hogy mennyire szereti Budapestet és mennyire szuper jóga eseményen volt egy szállodában. Körülírva a hotelt, felismertem, hogy ez a Normafa Hotel. Megörültem, és mondtam, hogy "Ó, azt jól ismerem, tudom, hogy hol van, mert rengeteg meetingen voltam ott, tréningeket tartottam, és nem mellesleg Csillebércre hordtam suliba a lányomat, szóval nyolc éven keresztül napi négyszer mentem el mellette." Mire ő azt válaszolta, hogy akkor nem ugyanarra gondolunk, mert ez egy új szálloda. Én újrapróbálkoztam, hogy de igen, csak közben felújították. Közölte, hogy tuti nem, mert ez egy új épület. Erre már elbizonytalanodtam és rágugliztam. Megmutattam a képeket, mire ő bólogatott, hogy igen, az az, ez egy új szálloda.

És itt jön az érdekesség. A normál hétköznapi beszélgetések ilyenkor egy vitává fajul(hat)nak. Mert egy FEJ vagy TEST karakter (A) vagy nem bírja ki, hogy a napnál is világosabb tények és bizonyítékok ellenében valaki mást állít, és nekiáll vitatkozni, (B) vagy kibírja, de nem túl kedves jelzőket aggat magában a másikra. Ebből viszont majd akkor lesz vita, mikor legközelebb találkoznak.

...és ami mögötte van

Na de mi van akkor, ha ismerjük az Enneagramot. Akkor tudhatjuk, hogy egyidőben mindkét félnek igaza van. A Hármas karakterek az érzésekben, az energiákban vannak "otthon". Vagyis azt tudja "látni", hogy az Normafában teljesen új energiák vannak, függetlenül attól, hogy hány téglát, mennyi burkolatot vagy bárakármit cseréltek is ki benne. Míg a TEST és FEJ azt látják jobban, ami megfogható, bizonyítható, logikus.

AmIt nyerhetünk belőle

Én leírt beszélgetés utolsó pontján mosolyogva meg is álltam és megköszöntem a jó ötletet. És eldöntöttem, hogy hazaérkezésem után ellátogatok oda valami jóga eseményre. Mert hiába mentem el sokezerszer a Normafa mellet, és hiába láttam a felújítási munkákat, azt nem érzékeltem, hogy valami más is megváltozhatott benne, mint maga az épület. Vicces, hogy Indiáig kellet utaznom, hogy egy belgától tudjam meg azt, ami az orrom előtt zajlott.

Ha Enneagram szemüveggel nézed ezt a sztorit, akkor elkerülhetsz egy összeakadást, de ami ennél is nagyobb érték, hogy pont kétszer annyi infót tudhatsz meg, mint anélkül. És ez így van bármelyik tetszőleges meetingen, vagy a gyerekünkkel, párunkkal folytatott beszélgetésekben is.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarjuditszamokeslelek.blog.hu/api/trackback/id/tr3018308565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása